מפעל פרסונה (Personna), מפעל לייצור סכיני גילוח הממוקם באזור תעשיה ציפורית, נדרש לתקני איכות למפעל: תקן ISO 22716:2007, תקן BRC CP ,IFS HPC וכן לשדרג את תקן ISO 9001 למהדורה 2015.
המפעל המייצר סכיני גילוח כולל בתוכו שלושה מפעלים: מפעל מתכת שבו מתבצע עיבוד הלהבים, מפעל הזרקה של פלסטיק ובו 15 מכונות הזרקה המייצרות את סוגי הידיות לסכיני הגילוח ומפעל קוסמטיקה שבו עושים את הבדיקות, את ההרכבה של הלהבים מהפלדה, של ידיות הפלסטיק ואת האריזה.
המפעל כאמור נדרש לשלושה תקנים אירופיים: BRC CP, IFS HPC ותקן 22716:2007 ISO מאחר והוא נכנס תחת ההגדרה של מפעל לקוסמטיקה.
למפעל הייתה הסמכה לתקן ISO 9001:2008 והוא נדרש לשדרג אותו לתקן ISO 9001:2015 וזאת בנוסף לתקנים האירופיים ובשילוב עמהם.
מהו התהליך שנעשה לקבלת תקני איכות למפעל?
מנהלי המפעל הגיעו אלינו דרך המלצה של סוקר המכיר את איכות הליווי שלנו. הגענו לפגישת היכרות עם המנכ"ל שביקש חברה שיכולה ללוות אותם לאורך זמן במיקור חוץ. המטרה שהוגדרה: הצלחה במבדקים המתוכננים ליולי 2017.
את המבדקים לתקנים האירופאיים, תקן ISO 22716:2007, ותקני BRC CP ,IFS HPC תעשה חברת הסמכה גרמנית ואילו את המבדק ל-ISO 9001-2015, מכון התקנים הישראלי.
תהליך העבודה כלל יומיים שבהם עשינו אבחון למערכת ניהול האיכות הקיימת.
הכנו צ'ק ליסט ל-3 התקנים העיקריים ובה פירוט של המרכיבים הקיימים ומה צריך להשלים, ביצענו אינטגרציה ביניהם כדי לשלב את כל הדרישות.
תוכנית העבודה ועמידה ביעדים שנקבעו לקבלת תקני איכות למפעל:
לאחר שזוהו הפערים, נבנתה תוכנית עבודה שבה פורטו הצעדים שיש לעשות מתהליך האבחון ועד למבדק. מה עושים? איך עושים? ומי עושה מה?
במהלך החודשים עד המבדק, בוצעו הדרישות שעלו כתוצאה מתהליך האפיון ונסגרו פערים קיימים עד לעמידה בכל דרישות התקנים. לאחר מכן, בוצע מבדק פנימי – מבדק מכין הדומה למבדק החיצוני וזאת כדי לראות שאכן המפעל עומד בכל הדרישות והתקנות.
בחודש יולי 2017, בוצעו המבדקים החיצוניים והמפעל עבר אותם בהצלחה מרובה וזכה לתעודות המאפשרות לו למכור את סכיני הגילוח בעולם.
חשוב לדעת!
תקני איכות הם הרבה יותר מתעודה על הקיר. תקני איכות מביאים לשיפור משמעותי בתוצאות העסקיות של הארגון. מצד אחד הם פותחים שווקים נוספים בארץ ובחו"ל, מצד שני, הם מאפשרים למפעל להתייעל ולהשתפר בפרמטרים רבים המביאים לירידה בעלויות כשל, בהתאמה מלאה לעלויות מניעה ובתלונות לקוחות ומובילות לרמה גבוהה יותר של המוצרים ושל השירות.